Nyheter

• Vi repeterar inför en körmedlems bröllop i slutet av augusti, så vi har inte riktigt sommarlov än

• Vill du vara med i kören?
    Vi ser fram emot nya sångare med notläsningsförmåga och körvana.
    Naturligtvis är svenskar, norrmän, danskar etc. extra välkomna, men också passionerade sångare från München med omgivning, som vill upptäcka den skandinaviska körkulturen.
    Vänligen kontakta vår körledare, Marianne Wennås.(m.wennas[at]gmx.de)

Äldre aktiviteter

• Lördag, 7 juli 2024, Svenska kören sjunger på ett silverbröllop

• Lördag, 22 juni 2024, Midsommarfirande vid IKEA Eching

• Lördag, 18 Maj 2024, Svenska kören sjunger på ett bröllop

• Tisdag, 30 april 2024, Svenska kören sjunger Valborg

• Lördag, 13 april 2024, vårkonsert vid Svenska församling

• Lördag, 23 mars 2024, Den svenska kören sjunger i gudstjänsten för Svenska församlingens jubileum i München

• Neuigkeiten

• Wir proben für die Hochzeit eines Chormitglieds Ende August, daher haben wir noch nicht wirklich Sommerpause

Möchtest du im Chor mitmachen?
    Wir freuen uns auf neue SängerInnen mit Notenkenntnis und Chorerfahrung.
    Herzlich willkommen sind natürlich Schweden, Norweger, Dänen etc., aber auch leidenschaftliche Sänger aus München und Umgebung, die gerne die skandinavische Chorkultur entdecken möchten.
    Anfragen bitte an unsere Chorleiterin, Marianne Wennås. (m.wennas[at]gmx.de)

Ältere Aktivitäten

• Sonntag, 7. Juli 2024, Auftritt bei einer Silberhochzeit

• Samstag, 22. Juni 2024, Mittsommerfeier bei IKEA Eching